عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 11 مهر 1400
بازدید : 312
نویسنده : mozhgan

آیا امکان انجام ارتودنسی روی دندان های ایمپلنت شده یا دارای روکش، کامپوزیت (ترمیم دندان با کامپوزیت) و پرکردگی وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله کاملا امکان پذیر است. با اینکه ممکن است اینگونه ارتودنسی ها با چالش هایی از قبیل عدم حرکت دندان های ایمپلنت شده و آسیب رساندن روکش ها و بریج دندان  به دندان ها همراه باشند، اما در اکثر موارد بی نقص و بدون مشکل به پایان می رسند

بیشتربخوانید... آبسه دندان

ارتودنسی روی دندان های ایمپلنت شده 

ایمپلنت زمانی استفاده می شود که دندان طبیعی فرد به هر دلیلی از دست رفته است و نیاز به یک دندان مصنوعی دائمی دارد. از دلایل از دست رفتن دندان می توان به شکستن یا خرد شدن آن به دلیل تصادف و یا پوسیدگی کامل دندان و نیاز به کشیدن آن اشاره کرد. از آنجایی که ایمپلنت دندان به استخوان فک متصل می شود، نمی توان آن را برای ارتودنسی از دهان خارج کرد. اگر نیاز به ایمپلنت دندان دارید و از طرفی دندان های طبیعی تان نیز باید صاف و مرتب شوند، پیشنهاد می شود که ابتدا درمان ارتودنسی را انجام داده و سپس ایمپلنت دندان را آغاز کنید. اگر بیمار به شلوغی دندان مبتلا باشد، بریس های ارتودنسی ممکن است تا جایی دندان ها را حرکت دهند که جای خالی دندان از دست رفته پر شود. با بالا رفتن سن، دندان ها به طور طبیعی به سمت جلوی دهان متمایل می شوند. اگر قبلا دندانی را ایمپلنت کرده اید، ممکن است اکنون دندان های کناری ایمپلنت دچار نامرتبی و شلوغی شده باشند. در این موارد، به منظور ارتودنسی دندان های ایمپلنت شده، بریس ها دندان های طبیعی را سر جایشان بر می گردانند بدون اینکه دندان ایمپلنت شده تکانی بخورد. همانطور که قبل تر اشاره شد، به دلیل آنکه ایمپلنت ها به استخوان فک جوش خورده اند، می توانند به عنوان پایه و لنگری برای بریس های ارتودنسی عمل کنند.

ارتودنسی روی ونیر دندان

ونیر دندان لایه ای ظریف و نازک از جنس سرامیک یا کامپوزیت است که روی سطح جلویی دندان نصب می شود تا مشکلاتی از قبیل فاصله دار بودن دندان ها یا شکستگی ها را اصلاح کند. اگر دندانپزشک ترمیم و زیبایی دندان تشخیص دهد که هم ارتودنسی و هم انواع ونیر اعم از لمینت دندان یا ونیر کامپوزیت برای اصلاح طرح لبخندتان لازم است، بهتر است ابتدا ارتودنسی را انجام دهید. در غیر اینصورت، نصب براکت های ارتودنسی دندان می تواند به سطح ونیر ها آسیب رساند. همچنین چسبی که برای نگهداشتن براکت ها روی دندان استفاده می شود، ممکن است پس از برداشتن بریس ها، لکه بدی روی ونیر ها ایجاد کند. اگر از خدمات ارتودنسی و ونیر دندان استفاده کرده اید ولی به علت عدم قرار دادن ریتینر در دهان دچار برگشت ارتودنسی شده اید، بهترین راه استفاده از ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین است. اینویزیلاین بریس های متحرک و شفافی هستند که می توانند بدون آسیب به ونیرها، دندان ها را صاف و مرتب کنند.

بیشتربخوانید... مجله تخصصی ارتودنسی دندان

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com